dimecres, 15 de juliol del 2015

LA ANALFABETA
3 DE JUNIO 2015


Aquesta vegada érem  16 tertulianes , en el cas de la Pilar i L, Isabel ha trobat el llibre  comparatiu amb MACHADO que junt amb L.Ana explica molt be l´exili.i el troba com un informe periodístic.
La Carme ha diferenciat  molt be emigrant que  refugiat
Mercedes sempre tan subtil ha dit que es un llibre  tan senzill i en canvi costat tant !!!
Sara li ha agradat també per la seva senzillesa en el escriure que junt amb la Teresa han vist que el seu equipatge sols era la cultura la que portava a dins.
en canvi la Neus ha matisat que no idolatra el seu pais però la Roser ha vist que menja pa amb mantega perquè no suporta està fora del seu país.
Carmen B li ha produït sentiments el que la protagonista  no te sentiments  , un llibre  fresc  i li ha emocionat 
L Pitusa no ha pogut venir pero ens ha fet arribat una nota que adjunto:
Un imprevisto me ha impedido acudir a nuestra cita mensual, lo siento ya que fui la inductura de la lectura de esta pequeña joya.
Es un libro aunque escrito con frases breves recorre toda una época de la convulsa Europa y los avatares en los que se ve envuelta la protagonista .Un trayecto vital que le lleva a ser ANALFABETA por circunstancias ajenas a su nacimiento y educación.
Mientras lo leia me vinieron recuerdos de mi infancia pues provengo de una famila castellano parlante que cuando se reunía los domingos y nos visitaban mis tios los oia hablar una lengua que no entendía cuando preguntaba a mi madre, me respondía que era una lengua "mala" y me mandaba callar.
con el paso de los años  fui descubriendo que yo era una analfabeta en mi país, esta lengua la usaban muchas familias catalanas, que bajo la prohibición de la dictadura la hablaban en privado.
No me fue dificil aprender nustra lengua pues en la escuela habia estudiado francés .Al empezar a leer me enamorè de nuestra literatura , mas tarde como AGOTA en el libro fui a la escuela para poderlo esccribir
Besos a todas
Pitusa

Próximo libro  1 de julio  A PROPOSITO DE MEJORANA con presencia del autor